Swedish Startups

Mötesplatsen för svenska entreprenörer, utvecklare och riskkapitalister.

Vi har precis gjort om vår nya hemsida på Easyask.se, vad tycker ni om layout och navigering?
Vad skulle man kunna förbättra med hemsidan tycker ni? Är idén rolig?

Vi har under ca 6 månader verkligen ökat de unika besökarantalet och hoppas att öka ytterligare detta år.

Kort info om hemsidan & idé.
Easyask.se är den svenska portalen för frågor och svar på webben. Här kan besökare ställa frågor samt svara andras.

Kolla hemsidan och svara med förbättringar eller med några trevliga kommentarer.

Hemsida: www.easyask.se

Taggar: IT, affärsidé, design, hemsida, innovation

Visningar: 122

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Vid första anblicken tycker jag att den ser mycket trevlig ut. Härlig kombination av färg och form som gör att det ser rent och genomarbetat ut. Gillar enkelheten - inte för mycket funktioner. Gillar även att ni har gott om marginaler. Texten är lättläst och designen lyfter fram det som är viktigt.

Några konstruktiva tips:

* Logtypen ser mycket pixlig ut. Inte helt ovanligt att det blir så när man göra logotyper i Photoshop. Gör den istället i Illustrator eller InkScape, exportera till en fet PNG och förminska den i t.ex. IrfanView eller något annat program som kan göra snygga resamples. Även sökfältet och "ingenbild.png" ser pixliga ut. Det sänker kvalitetskänslan rejält.

* Laddningstiden är slö, förmodar att ni ligger på ett webbhotell och inte driftar själva? Eller så beror det på att ni kör Wordpress och inte har skrivit allt från grunden. Det upplevs iaf som lite störande.

* Gillar personligen inte roll-down-menyer (Kategorier).

* Gillar inte er modala pop-over som man får upp stup i kvarten. Skrämmer nog bort ungefär lika många som registrerar sig på grund av den. Efter fyra klick på er sida är jag så irriterad över er pop-over att jag inte orkar fortsätta att besöka er sida.

Ha det gott och lycka till!

Tack för tipsen och ett bra svar.

Popup funktionen ska egentligen bara visas första gången personen anländer till sidan. Detta har fungerat på fler datorer och webbrowsers jag testat på.

Det har varit en browser som i början inte riktigt läste in detta korrekt och det var explorer. Men nu när du nämner detta så har jag tagit bort den.

Du verkar förstå design vilket är bra. Ska försöka göra om loggan och lite andra bilder enligt dina synpunkter.

Tack

Sebastian Plengier Ehrnfelt
Läser om mitt svar och ser nu att det kan upplevas som att jag har en "hård" ton i inlägget, vilket inte alls var meningen. Det kanske lätt blir så när man brinner för något :-)

Rolig idé! :)

Sajten känns enkel och användarvänlig. Lycka till!

//Carl, hittaupplevelse.se

har en wow känsla, mycket unik design

beckerchaaban.se

RSS

Start-up Partner

Senaste aktivitet

Thomas Byström är nu medlem i Swedish Startups
Måndag
Bo Enedahl är nu medlem i Swedish Startups
11 Apr
Kjell Meyer har lagt upp en diskussion

Kjell Meyer: Om att öka din motivation tex vid försäljning

Det är en konst att skapa känslan av att vara motiverad. Det är en ännu större konst att förbli motiverad under en längre period. Då kan det vara bättre att ge upp och göra något annat för att låta motivationen komma tillbaka av sig själv och funkar inte det heller är det bara att sätta igång oavsett hur man känner för arbetsuppgiften.Du kan även notera att det finns en anledning till att våra mest kreativa idéer kommer när vi sitter i bilen, står och duschar eller tränar fysiskt."Ju mer du…Se mer
9 Apr
Kjell Meyer svaradeKjell Meyer\s diskussion Kjell Meyer: Bästa gratistipsen för att förbättra öka försäljningen med sociala medier
"Vad är ”content marketing” och hur kan man skapa fördelar med innehåll som entreprenör? ”Content marketing” eller innehållsmarknadsföring främjar den livsstil som kommer av att vara en del…"
6 Apr

© 2014   Created by Mattias Swenson.   Drivs med tekniken bakom

Widget  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor