Swedish Startups

Mötesplatsen för svenska entreprenörer, utvecklare och riskkapitalister.

Visningar: 53

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Trevlig lasning!

Hoppas allt gar bra for dig i Kina :)

snabb fraga, vad ar forsta steget for att etablera ett foretag/kontor i Shanghai/Beijing?
Tack och jotack, det går fint :) ! Hoppas allt är väl i indonesien!

Oj! Det var en väldigt komplicerad fråga... Det finns olika sorters bolagsformer där den första många använder sig av kallas Rep office, då är man inte ett fulljädrat bolag än och behöver hjälpföretag/org för att ha en fullfjädrad business. Sen beror det på vad för sorts verksamhet som man vill ha vilken bolagsform man måste använda sig av. Generellt avråder man alla att ha ett Joint Venture (då man deläger med en kinesisk partner).
Jag skulle tipsa om att ta hjälp av en etableringsbyrå, eller ha någon på plats här som har satt upp ett företag/kontor förut och vet hur det ska gå till.
Här är ett bra magasin för att läsa om alla företagsformer/regulations/skatter/procedures för att sätta upp bolag http://www.china-briefing.com/
Det är inte det lättaste att sätta upp ett företag, kostar en bra summa i startkapital och tar tid, iaf 6 månader från start till running om man har tur...

Vad hade du tänkt ha för verksamhet här?
Harligt, later lika komplext som i Indonesien, kanske till och med mer!

Tack for tipsen, kanner du till nagon etableringsbyra som drivs av svenskar?

Jag har redan nu verksamhet i Indonesien och saljer till Sverige+USA. Intresserad bade av produktion och av forsaljning i Kina, beroende pa mojligheterna. Spanar lite infor 2011 :)

Tack igen!
Nice :) !
Javisst, jag har lite kontakter o så, jag mailar ist!
Terima kasih!

RSS

Start-up Partner

Senaste aktivitet

Helen Qvish har delat Daniel Vindenbergs grupp på Facebook
för 2 timmar sedan
Helen Qvish är nu medlem i Swedish Startups
för 3 timmar sedan
Christian Rutegård närvarar på Peter Grimefjord\s evenemang
Miniatyr

INFERIOR - Sveriges första producerade vikingafilm på Norrland, Sverige, Skandinavien, Norge, Danmark, Finland

20 Maj 2013 på 6.00 till 20 Augusti 2013 på 19.00
Investerare erbjuds att köpa andelar i FjordFilm Produktion : s nya långfilm som har en planerad premiär 2014.Filmen är tänkt att släppas nationellt och internationellt omgående via kanaler som filmfestivaler och med sikte på biografvisning.Filmen titel är ”INFERIOR” och är Sveriges första vikingafilm.Pris per andel: 160.000 SEK.En andel ger investeraren 1% av den färdigställda filmens totala intäkter på samtliga svenska och utländska marknader (biograf, dvd, tv, internet.)Antal tillgängliga…Se mer
igår
ProfilikonChristian Rutegård, Jacob Qvisth, Gustaf Karlsson och ytterligare 6 medlemmar gick med i Swedish Startups
igår

© 2013   Created by Mattias Swenson.   Drivs med tekniken bakom

Widget  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor