Swedish Startups

Mötesplatsen för svenska entreprenörer, utvecklare och riskkapitalister.

Har du någonsin undrat vad en grupp motiverade och talangfulla personer kan skapa under en helg? Startup Sweden är svaret! Ett antal personer med olika intressen och bakgrund slår sig ihop för att på en helg grunda ett företag som erbjuder en webbtjänst.

Man jobbar i teams med marknadsföring, webbutveckling, affärsutveckling, etc.

Alla som är med och startar blir delägare. Vid helgens slut utser vi CEO, CFO, CTO som arbetar vidare med företagets operativa bitar. De som har möjlighet driver företaget vidare.

4-6 april på First Hotel Witt i Kalmar.

Detta är det första eventet som anordnas i Sverige och jag har tagit hjälp av Drivhuset som medarrangör. 40 personer ska vara med och bygga företaget.

http://www.startupsweden.se

Taggar: crowdsourcing, startup, sweden, uppstartshelg, webbföretag

Visningar: 6

Bilagor:

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Samma här, hade velat deltaga också men funkar inte i Kalmar de datumen. Skall hålla utkik för nästa event.
Roligt att ni är intresserade! Malmö är ju också ett alternativ. Jag har dåligt med kontakter där, men det får vi väl ordna.
Låter som ett bra initiativ! Dessvärre flyttar jag precis från London till Stockholm den helgen och missar begivenheten - men likt andra är jag med om det hålls på annan ort senare.
Ser att det är bra sponsorer med, är dessa med och sponsrar företagsstarten också och får en procentuell del, eller är det mindre summor som går till att bara arrangera helgen?
Vi ska se till att det blir en ny chans! :-) Sponsorerna ställer upp med mindre summor för att arrangera helgen.
Hejsan,
tycker det låter som ett väldigt roligt initiativ. Jag har dock några frågor.

1. Ska deltagarna själva efteråt se till att bilda bolaget och välja bolagsform eller finns det finanisering till att starta ett aktiebolag?

2. Jag såg att det på den Israeliska sajten fanns visst antal platser till olika positioner (t ex frontend developer, backend developer, designers osv), kör ni liknande upplägg och har ni begränsat antalet platser för olika roller?
1. Det blir ett UK Ltd eftersom det är det mest rimliga.

2. Vi kommer att ha tre grupper - marknad, webb+design, affärsutveckling+finans. När man anmäler sig anger man vad man vill jobba med. Jag har skrivit lite på bloggen ang. utvecklingsspråk etc. Jag kommer definera uppgifterna på ett ungefär för de olika grupperna. Det får däremot inte bli för stelt, utan vi gör vad som behövs under helgens gång..

Kul om du är med!
Har läst lite mer på startupweekend.se och ser att det står på vissa ställen att eventet är för studenter vid Kalmars Högskola, stämmer det eller är det öppet för alla?
Anledningen är att jag samarrangerar det med Drivhuset, men ni är välkomna! Det är mest så att vi främst pitchat mot dem den här gången.
Segt, jag kommer inte kunna delta den här gången men förhoppningsvis får det bli nästa år :/

Det kommer bli spännande att följa upp det här och se vad ni kommer fram till på en helg, lycka till! :)

Förresten, kommer ni liveblogga från eventet?
Vi kommer att vara där och filma och microblogga så det kommer att gå att följa det som händer på lite olika sätt läs mer här: http://www.innovationsbloggen.se/?p=408
Ah, okej! Hoppas se dig nästa gång!

Som Linda säger har vi dem på plats, vilket kommer bli perfekt! Vad mer så kommer vi köra streaming med hjälp av WeZupport. Det kommer upp en länk på sidan närmare inpå.
jag ser fram emot att kunna följa det via twitter, ska bli mycket intressant vad ni kommer kunna åstadkomma under en helg. Kommer definitivt vara med nästa gång.

RSS

Start-up Partner

Senaste aktivitet

Daniel Vindenberg har lagt upp en grupp
Miniatyr

Medialist.se

Medialist.se är en ny online marknadsplats för att lista och hitta reklamplatser på ett enkelt och användarvänligt sätt. Hos Medialist kan man både lista traditionella reklamytor såväl som nya digitala mediakanalerSe mer
Måndag
Daniel Vindenberg har lagt upp en diskussion

Medialist.se - Annonsera och Boka Lediga Reklamplatser

Har du ledigt ledigt reklamutrymme? Behöver du marknadsföra ditt företag? Medialist.se är en ny online marknadsplats för att lista och hitta traditionella reklamplatser såväl som digitala mediakanaler. Lägg upp annonser gratis med detaljerad information om din reklamplats som därefter Mediaköpare kan hitta via sökfunktionen. Kika in på www.medialist.se för mer information. HälsningarDaniel Vindenberg…Se mer
Måndag
Bassam agi har lagt upp diskussioner
6 Maj
Oskar Glauser och Bassam agi är nu vänner
6 Maj

© 2013   Created by Mattias Swenson.   Drivs med tekniken bakom

Widget  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor