Swedish Startups

Mötesplatsen för svenska entreprenörer, utvecklare och riskkapitalister.

Har du någonsin undrat vad en grupp motiverade och talangfulla personer kan skapa under en helg? Startup Sweden är svaret! Ett antal personer med olika intressen och bakgrund slår sig ihop för att på en helg grunda ett företag som erbjuder en webbtjänst.

Man jobbar i teams med marknadsföring, webbutveckling, affärsutveckling, etc.

Alla som är med och startar blir delägare. Vid helgens slut utser vi CEO, CFO, CTO som arbetar vidare med företagets operativa bitar. De som har möjlighet driver företaget vidare.

4-6 april på First Hotel Witt i Kalmar.

Detta är det första eventet som anordnas i Sverige och jag har tagit hjälp av Drivhuset som medarrangör. 40 personer ska vara med och bygga företaget.

http://www.startupsweden.se

Taggar: crowdsourcing, startup, sweden, uppstartshelg, webbföretag

Visningar: 6

Bilagor:

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

det låter hur roligt som helst! :)
Sugen på att vara med? Jag skickade ett mail till dig har jag för mig förresten.
Cool bananas (dammar av det gamla uttrycket). Synd att jag redan jobbar 200% på mitt nuvarande jobb, annars hade jag absolut ställt upp!
Mycket spännande initiativ, ser fram emot att höra vad resultatet blev av det hela.
Oj, ja det verkar mycket intressant!
Hmm...framgick inte när deadline är vad jag kan se. När är deadline - någon?
Låter som en riktigt grym ide!

Taskigt värre att det är under Högskoleprovshelgen dock. :-/
Det finns ingen deadline. När vi fyllt upp platserna så kommer vi stoppa anmälningar och sedan får man reservplats.

Ja, det var synd att det krockade med Högskoleprovet. Men det kan man göra en annan gång ;-)
Nåja, då får ni väl ta detta som en provrunda, och spara den riktiga framgången till nästa gång ;)
Jag skulle gärna ha deltagit i detta men kan tyvärr inte den helgen, har ni några planer för framtida liknande projekt?
Hur många förslag på webbtjänster har trillat in hittills?
3 konkreta idéer har skickats in än så länge. Ska försöka köra lite promotion på idéer nu i veckan.
Vi får se vad som händer. Karlstad eller Stockholm kan bli aktuellt.
Inga planer för Malmö på ett tag alltså? Kommer nog försöka medverka oavsett vilken stad det kommer att bli.

RSS

Start-up Partner

Senaste aktivitet

Daniel Vindenberg har lagt upp en grupp
Miniatyr

Medialist.se

Medialist.se är en ny online marknadsplats för att lista och hitta reklamplatser på ett enkelt och användarvänligt sätt. Hos Medialist kan man både lista traditionella reklamytor såväl som nya digitala mediakanalerSe mer
Måndag
Daniel Vindenberg har lagt upp en diskussion

Medialist.se - Annonsera och Boka Lediga Reklamplatser

Har du ledigt ledigt reklamutrymme? Behöver du marknadsföra ditt företag? Medialist.se är en ny online marknadsplats för att lista och hitta traditionella reklamplatser såväl som digitala mediakanaler. Lägg upp annonser gratis med detaljerad information om din reklamplats som därefter Mediaköpare kan hitta via sökfunktionen. Kika in på www.medialist.se för mer information. HälsningarDaniel Vindenberg…Se mer
Måndag
Bassam agi har lagt upp diskussioner
6 Maj
Oskar Glauser och Bassam agi är nu vänner
6 Maj

© 2013   Created by Mattias Swenson.   Drivs med tekniken bakom

Widget  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor