Swedish Startups

Mötesplatsen för svenska entreprenörer, utvecklare och riskkapitalister.

Hej! Jag har en affärsidé som i affärsplanen beskrives att den inom sin nisch ska bli lika stor som Youtube eller Spotity, redan där försvann den svenska Jante-lagen ;-)

Jag behöver komma i kontakt med designers/företag som kan göra en snygg design för en Internetsida som kommer att hantera flera hundratusentals bilder, har ni några tips?

I steg två behöver jag kontakter med programmerare som kan bygga en Internetsida som hanterar en stor bilddatabas, känner ni någon som skulle kunna ta sig an detta projekt?

Jag har redan en reklambyrå som vill gå in som delägare, men jag vill utvärdera andra alternativ och är öppen för förslag (delägarskap eller finansiering mm) för rätt person.

Självklart för jag en dialog med intressenter (designers, VC-bolag, programmerare mm). Eftersom den här affärsidéen känns så stor vill jag utvärdera alternativen innan jag beslutar mig för något.

Tack på förhand!

Hälsningar

Per
0732-001474
perfritz@yahoo.se

P.S: Egentligen är jag ganska ödmjuk, men det gäller att tänka stort när man ska starta ett företag.

Taggar: Tips, designer, programmerare

Visningar: 58

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Det låter intressant! Jag har jobbat med PHP-gallerier tidigare, drivit ett opensource-projekt som numera ligger i dvala. Lite av vad jag gjort går att se på http://xoda.se, men jag håller precis på att färdigställa ett par gallerier varav ett åt en samling/förening svenska fotografer som är min kund. Det ser ut att bli riktigt bra, så om du kan vänta ett par dagar så kan jag visa min bästa referens :)

Jag driver också en PHP-kurs och andra webbutvecklingskurser på distans.

Mattias Wirf
mattias@xoda.se
Hej Per

Kontakta mig så ska jag försöka att hjälpa dig.
Jag arbetar med den har typen av IT-konsulter.

Mvh

Efwa Bylund
Castra Group AB
070-3064300
Hej Per,

Intressant.
Kontakta mig gärna för en diskussion angående ditt kommande behov av kompetens.

Erick Larsson
Bright IT
0709 -49 49 30
Låter väldigt spännande, det gäller att visionera stort annars kommer man inte framåt faktiskt. När det handlar om internet kan det till och med bli större än visionen från början, det har i alla fall jag varit med om.

I min nya startup har jag just byggt ett nytt system som ska hantera 1 miljon bilder i en lastbalancerad driftmiljö (i en ny teknik som kallas "chards"), i dessutom ett modernt Web 2.0 gränssnitt och som vi snart ska lansera för marknaden (du kan se sajten i betaversion här www.hemochharmoni.se)

Mina erfarenheter från min tidigare startup www.familjeliv.se där det postades 50 000 nya inlägg i databaser om tiotals miljoner rader om dagen som gjordes på 1 server rätt effektivt har jag nu tagit vidare i vårt nya koncept inom byggbranschen (www.byggmedia.se) på nätet och vi ska lansera ett helt nytt communitykoncept där ämnessajter hänger ihop.

I alla fall har vi byggt en del redan, kanske något som skulle kunna anpassas till ditt nya projekt vad vet jag, men du är välkommen att kontakta mig, jag kan i alla fall bjuda på inspiration och tekniksnack om hur man hanterar 10 000 sql frågor i sekunden på ett effektivt sätt. Jag kan kontaktas på patrik@hogberg.net eller 08-770 8 771. Skriver en blogg om internetstartups hogberg.net
Ta en titt på http:/www.crowdspring.com/ för design till låg kostnad.
Jag använde http://www.grafixstudio.se/ för vår hemsida och produktbroschyr. Han är billig och riktigt duktig.
Tack alla ni för svaren, jag kommer att ta kontakt med några av er. Jag har modifierat projektet och nu är det högaktuellt igen.

Så om det finns programmerare och utvecklare som vill lämna offert hör av er till mig så berättar jag mer.

Vintriga hälsningar från Visby (för närvarnade).
Per

Jag vill gärna informera dig om vilka möjligheter som finns att utveckla i Indien.

Du kan nå mig på 070-620 28 14.

Henrik Davids Thomsen

Account Manager

Make IT in India AB
Hej Per,

Mitt namn är Peter Malmqvist och jag sitter på en webbutvecklingbyrå i Stockholm. Det du beskriver låter som väldigt intressant. Har du hittat programmerare än?

RSS

Start-up Partner

Senaste aktivitet

Daniel Vindenberg har lagt upp en grupp
Miniatyr

Medialist.se

Medialist.se är en ny online marknadsplats för att lista och hitta reklamplatser på ett enkelt och användarvänligt sätt. Hos Medialist kan man både lista traditionella reklamytor såväl som nya digitala mediakanalerSe mer
Måndag
Daniel Vindenberg har lagt upp en diskussion

Medialist.se - Annonsera och Boka Lediga Reklamplatser

Har du ledigt ledigt reklamutrymme? Behöver du marknadsföra ditt företag? Medialist.se är en ny online marknadsplats för att lista och hitta traditionella reklamplatser såväl som digitala mediakanaler. Lägg upp annonser gratis med detaljerad information om din reklamplats som därefter Mediaköpare kan hitta via sökfunktionen. Kika in på www.medialist.se för mer information. HälsningarDaniel Vindenberg…Se mer
Måndag
Bassam agi har lagt upp diskussioner
6 Maj
Oskar Glauser och Bassam agi är nu vänner
6 Maj

© 2013   Created by Mattias Swenson.   Drivs med tekniken bakom

Widget  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor