Swedish Startups

Mötesplatsen för svenska entreprenörer, utvecklare och riskkapitalister.

Kontakta mig har kontakt med vissa Affärsänglarbolag som jag kan förmedla kontakt till. Företagande frågor och eventuellt delägande kan jag också stå till tjänst med.

Hör i så fall av er.
Mvh
Torbjörn

Visningar: 1276

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej,

Mitt första inlogg då jag precis hittat hit.
Jag håller på att jobba med en affärsidé som i grinden bottnar människor ökande benägenhet att shoppa över internet.
Konceptet finns ej representerat någonstans i världen och det finns en ohyggligt stor potential marknad.
Affärsplan är klar samt siffor för 1:a och 2:a året.

Dock sitter jag i en sits som säkert många andra och det är att jag behöver kapital för att sätta bollen i rullning, då det krävs en hel del hårdprogrammering.

Jag kommer gärna i kontakt med investerare alternativt en duktig programmera som kan tänka sig jobba med detta och gå med som finansiär.

Vänliga Hälsningar
Daniel Ahlberg
Totalmarketing.se- delägare/affärspartner sökes
Total Marketing Scandinavia AB står bakom sajten totalmarketing.se. Projektet svarar på marknadens efterfrågan om en oberoende, kostnadsfri, användarvänlig och sammanfattande mötesplats och pedagogisk informationskälla för investerare i reklam och media. Vi har som mål att vända oss till små och medelstora företag som idag står för en större del av företagslivet i Sverige och erbjuda kostnadsfria sökningar, annonsmöjligheter, förfrågningsfunktioner med mera.

Antalet mediebyråer, reklamkonsulter, frilansade copywriter, bloggskrivare med mera ökar och även där saknas det idag en kanal som skulle göra deras tjänster/produkter synliga mot relevanta kundsegment. Sajten kommer på ett naturligt sätt att exponera nyetablerade företag. Nyetablerad eller välkänd, på totalmarketing.se har alla samma chanser.
Vi är nästan vid delmålet att ha sajten klar och alla kringliggande dokument kring säljflöde etc är klara. Totalmarketing.se anmäldes också till VentureCup i september 2009 och fick mycket bra respons.

Vi är dock medvetna om att för att projektet ska ha en bra genomslagskraft krävs det fler engagerade medarbetare och därför söker vi affärspartner/delägare.

Vi efterfrågar kontakt med initiativrika innovatörer, eldiga entreprenörer som besitter grundläggande intresse och kunskaper inom marknadsföring, reklam, webbutveckling och design.

Känner du till någon som skulle vara intresserad?
Kontakta oss via telefon (070-324 79 49) eller mejl elwira@totalmarketing.se.
Hej, tack för alla kontakter som vi fick via nätverket. Samtliga av er väckte vårt intresse. Vi vill meddela att Total Marketing Scandinavia AB funnit en delägare som motsvarade alla våra förväntningar och önskemål. Vi kommer inom kort med ett pressmeddelande med mera information. Tack än en gång för alla kontakter.
Elwira Kotowska
SIAK, IT security projektet är i sin slutfas och behöver hjälp med råd, guidning och slutfinansiering.

Under fem års tid har jag och min kolega och delägare, prof. in Computer Science KTH, utvecklat ett system som gör det omöjligt att utifrån göra intrång på företagets nätverk.

Systemet är testat och utvärderat. Fungerar klanderfritt. Uppnåd säkerhets grad är f.n. 98,8%. Utan PIN koder eller
kryptering.

Hittills har vi finansierat det hela med egna medel.

Återstår finansiering av framtagandet av fungerande prototyp, medel till sökning av två patent, samt för marknadsföring.

Beräknad behov av finansiering är c:a 1,5 mil/SEK.

Systemet möjliggör framtagandet av flera applikationer, såsom säker handel på internet utan uppgivande av kontonumret, säker betalning av räkningar över GSM nätet med flera.

Beräknat in pris c:a 250 kronor, ut pris till kund, per användare, 1500 kronor vilket anses vara lågt när det gäller företagskunder.

Potentialen är mycket stor, och vi tippar att dem stora drakarna på företagssidan (IBM,HP) kommer att vilja köpa hela företaget.

All hjälp emotses tacksamt, vi är forskare, inte säljare eller marknadsförare.

Finansiär erbjudes naturligtvis delägarskap.

Kan tillägga att vi har flera viktiga produkter under utveckling, inom IT sec..
Hej!

Jag söker kontakt med affärsänglar. Har en idé jag jobbat med ett tag tillsammans med konsulter och i incubator.

Det rör sig om ett bloggnätverk med Sveriges Mest Avancerade bloggplattformar och ett individuellt anpassat bloggteam. Bloggnätverket erbjuder annonsörer många olika sätt att synas på, inte bara banners... Affärsidén är enkel, men affären är stor! Därför, om man kollar på framtiden så finns det sjukt mycket mer man kan göra med nätverket. Allt finns i affärsplanen!

Finns det någon affärsängel som ni känner till i områdena Göteborg, Stockholm och Malmö så maila gärna mig kontaktinformation eller liknande på sammikaidi@live.se

Mvh Sammi Kaidi
Hej Torbjörn!

Vi har en ny produkt inom fritid och civilförsvar som vi vill få ut på marknaden inom 2 år. Nu söker vi affärsängel/delägare för att testa produkten under alla årstider och i dess rätta miljö. Vi har ett väl genomarbetat material för er som är intresserade. Kontakta oss via info@tollaretrailers.se för mer information. Vi har räknat med 10-15 miljoner kronor under 2 år.

Mvh
Johnny

Jag behöver en god och duktig affärsängel som kan finansiera en native app med många och komplicerade funktioner till www.izilunch.se . Min befintliga It-byrån står för design, deras samarbetspartner för utveckling. Då vet jag att produkten blir bra. Men kapitalet fattas. Appen ska generera intäkter; återbetalning genom dessa intäkter. Kul projekt för den som är intresserad av mobilfunktioner för restauranger eller bara mobilfunktioner rent allmänt och som vill investera pengar i sånt. Hör gärna av dej/mvh Eva

Hej Torbjörn,
Intresserade av vin?
Titta i så fall här http://fundedbyme.com/equity/start-up/member/145/
Hälsningar
Peter

RSS

Start-up Partner

Senaste aktivitet

Blogginlägg av Eva Fidjeland

NYBRO kommun kom med snabb ursäkt efter ett hotfullt brev

Barometern torsdag 16 maj 2013Redaktion: Jan Stenqvist 0481-427 45    Karin Lagerström 0481-427 44E-post: nybro@barometern.se    Ett brev med hot om vite som har skickats ut till 600 fastighetsägare har fått många att ilskna till och nu ber kommunen om ursäkt.Brevet skickades för cirka en vecka sedan ut till  600 fastighetsägare i Nybro kommun vars tomter bedömdes vara ovårdade. I brevet står det att fastighetsägarna riskerar vite om inte bristerna…Se mer
för 7 timmar sedan
Rodrigo Hidalgo Castillo är nu medlem i Swedish Startups
igår
Helen Qvish har delat Daniel Vindenbergs grupp på Facebook
Tisdag
Helen Qvish är nu medlem i Swedish Startups
Tisdag

© 2013   Created by Mattias Swenson.   Drivs med tekniken bakom

Widget  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor