Swedish Startups

Mötesplatsen för svenska entreprenörer, utvecklare och riskkapitalister.

Riskkapital/Affärsänglar (14)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet
Torbjörn

Affärsänglar finns

Kontakta mig har kontakt med vissa Affärsänglarbolag som jag kan förmedla kontakt till. Företagande frågor och eventuellt delägande kan j...

Startad av Torbjörn

12 19 Nov
Inlägg av Cecilia Brock
Johan Runströmer

Partner + kapital till sökes till klädbutik i nya Sollentuna Centrum

Hej, Jag och min partner söker eventuellt en tredje partner. Vi kommer inom kort tid ( om allt faller på sin plats ) öppna upp en butik ...

Startad av Johan Runströmer

0 9 Nov
Karin Johansson

Nätverk av kvinnliga affärsänglar?

Frågan är satt i rubriken för stressade entreprenörer som hänger här. Vore schysst att få svar som ett resultat av denna fråga. Solen l...

Startad av Karin Johansson

2 12 Okt
Inlägg av Olle Leckne
Karin Johansson

Crowdsourcing/crowdfunding i Sverige?

Ibland känner jag att det är bättre med några som investerar mindre var av kapital och mer av kreativitet och nätverk. Community-based fi...

Startad av Karin Johansson

0 1 Jul
Peter Odéus

Slutet för riskkapital kring webbstartups?

En webbstartup nuförtiden är ljusår ifrån vad en webbstartup var på Boo.coms tid. Nuförtiden är det i stort sett bara grötkapitalet som ...

Startad av Peter Odéus

5 27 Mar
Inlägg av Peter Odéus
The Borneo Family

Mitt möte med "kapitalet"...

Vi är nog många på det här forumet som har suttit där och presenterat en affärsidé för kapitalet (VC/affärsänglar/riskkapital). Många här...

Startad av The Borneo Family

3 21 Mar
Inlägg av Peter Odéus
Tobias Almstrand

Affärsängel sökes till företag med unik produkt

Hej, Vi söker affärsängel/affärsänglar till vårt företag (IT/Logistikbranschen). Vi har en helt unik produkt på marknaden och behöver nu...

Startad av Tobias Almstrand

0 19 Feb
Mattias Tyrberg

Söker företag som har ansökt till Seedcamp till tidningsartiklar

Jag har via kontakter fått tag på ett par tidningar skulle kunna vara intresserade av att skriva om svenska bolag som har sökt till Seedc...

Startad av Mattias Tyrberg

0 Jul. 28, 2008
Mattias Swenson

Seedcamp - Vilka ska anmäla sig?

Seedcamp is where Europe's top young founders can come together in one place. From securing funding to developing the right network, you...

Startad av Mattias Swenson

13 Jul. 24, 2008
Inlägg av Mikael Uusitalo
Anders Fredriksson

Inspirerande bloggpost om nybörjar-entreprenörer

Saul Klein som jobbar på Index Ventures bloggar inspirerande om varför alla förstagångsentreprenörer behöver valideras innan de stora dra...

Startad av Anders Fredriksson

0 Jul. 18, 2008
  • First
  • Föregående
  • Nästa
  • Last
  • Page 1 of about 2

RSS

Om

Mattias Swenson Mattias Swenson skapade det här sociala nätverket påNing.

Senaste aktivitet

Wilhelm Lundborg och Henrik Staaf är nu vänner
för 25 minuter sedan
erik beune, Nina Aksell, Anna Edwall och ytterligare 4 medlemmar gick med i Swedish Startups
för 6 timmar sedan
Nordic-Entrepreneurs Network Stk lade till ett evenemang
2 December 2009 från 19.00 till 22.30
Hi everyone! Welcome to our Wed afterwork pub Christmas is fast approaching and hoping we can get some good meet-ups in before everyone is off on their winter breaks! Lets keep this one on Södermalm but try a new location just to mix it up a bit:...
för 11 timmar sedan
Johan Söderberg och Fidan är nu vänner
för 11 timmar sedan
Magnus Lundin gick med i Olle Leckne\s grupp
Är du entreprenör och vill att ditt företag skall växa kan det gå fortare med externt kapital. Många söker kontakt med investerare med lyckas inte nå fram. Det beror oftast på att man inte talar samma språk. I denna grupp diskuterar vi hur. Välkomme
för 13 timmar sedan
igår
Peter Odéus lade till en diskussion
Hej, Figurous.com is basically a fashion front-end for Google Product Search, effectively connecting the dots between each other and e.g. the Google Android Barcode reader The programming doesn't cost anything and server hosting is a near-zero e...
igår
igår
Filip Svanberg och Bodil Abelsson är nu vänner
igår
Jessica, jag tycker du ska kolla in Emerging101 som bevakar Sveriges främsta bolag inom teknik och it som är under 10år gamla: http://emerging101.com/
igår
igår
på söndag
Viktor Nord Ser fram emot en intensiv måndag!
på söndag
Anders Lillstrand och Greta Hjortzberg gick med i Swedish Startups
på söndag
Häller med Johan, var är bästa sättet att komma i kontakt med er? Thomas
på fredag
Johan Söderberg och Daniel Gren är nu vänner
på fredag

© 2009   Skapad av Mattias Swenson hos Ning.   Skapa ett eget socialt nätverk

Widget  |  Rapportera en händelse  |  Integritet  |  Användarvillkor